Hogyan éljünk szuper életet? 

A mai társadalom a maximumot várja tőlünk az élet számos területén, sőt, mi is komoly elvárásokat támasztunk önmagunkkal szemben. Tökéletesen szeretnénk teljesíteni a munkában, egészségesek, kisportoltak és magabiztosak akarunk lenni, aztán meg akarunk felelni családunknak, szeretnénk vonzó, okos partnert választani, és a gyermeknevelésben is gyakran vagyunk maximalisták.

És így vagyunk a táplálkozással is. Igényesen, változatosan szeretnénk étkezni, még ha bokros teendőink közepette ez azért nem is mindig jön össze.

Alig tíz éve, hogy egy új jelenség, a superfood-divat Magyarországon is felütötte fejét, és bár eleinte sokan csak legyintettek rá, mára ismert kategória, bár a pontos jelentésével sokan nincsenek tisztában.

A superfood valójában nem mánia, hiszen, ezek az élelmiszerek kétség kívül nagyon hasznosak, és az egészséges étrend kialakításának részét képezhetik. De nem csodaszerek! Akkor miért olyan fontosak mégis?

Az egészséges étrend nélkülözhetetlen eleme a zöldség és a gyümölcs. Ám mai, rohanó életformánk mellett nem könnyű elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű, vitamindús zöldséghez és gyümölcshöz jutni. A változatos étrend kialakítása sem mindig könnyű, főleg télen, amikor drágább és nehezebben elérhető a friss és tápanyagokban gazdag zöldség, gyümölcs.

Ráadásul az optimális vitaminbevitelhez nagyon nagy mennyiséget kellene megennünk zöldségből, gyümölcsből, ami anyagilag és praktikus szempontból sem mindig kivitelezhető. Ilyenkor érdemes komplex étrend-kiegészítőt fogyasztanunk. Ilyen termék például a természetes összetevőket, köztük superfood-ok kivonatait is tartalmazó Vegnum Multi-D. A Vegnum 29-féle, természetes antioxidánsokban gazdag zöldség-, gyümölcs és egyéb növényi kivonatával véd a káros szabad gyökök ellen, és értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal vértez fel minket. Nézzük, miben segítenek a Vegnumban található superfood kivonatok!

TERÍTÉKEN A SUPERFOOD!

KELKÁPOSZTA – TÖBB, MINT UNCSI FŐZELÉK!

Ez a teljesen hétköznapi zöldség nagy mennyiségű ként tartalmaz, így segít a szervezet méregtelenítésében. Vastartalmával hozzájárul a vörös vérsejtek termeléséhez, az oxigénszállításhoz és a szív megfelelő működéséhez.

Azért is érdemes felvenni az étlapunkra, mert tele van értékes omega-3 és omega-6 zsírsavakkal. C-vitamin tartalmának köszönhetően bőrszépítő hatása is lehet, hiszen ez a vitamin a kollagéntermelés támogatása révén segít lassítani a bőr öregedését. A nagy mennyiségű C-vitamin erősíti az immunrendszert, antioxidánsként támogatja a szervezet oxidatív stresszel szembeni védelmét és serkenti az anyagcserét is.

K-vitamin- és kalciumtartalma hozzájárul a csontok egészségéhez, és segít megakadályozni a vérrögképződést. Az A-vitamin hozzájárul a bőr normál állapotának fenntartásához és támogatja a normál látást.

A kelkáposzta emellett kitűnő rostforrás is: serkenti az emésztést, jó hatással van az emésztési problémákra! További jó hír, hogy energiatartalma is alacsony, így könnyen beilleszthető különböző diétákba.

KURKUMA

Indiai ételek jellegzetes színű és aromájú fűszereként ismerjük, ám ez a keleti növény, amelynek gyökerét használjuk, rendkívül sokoldalú.

Gyulladáscsökkentő hatását az indiaiak is ismerik, de használják emésztési problémák, puffadás, bélgörcsök enyhítésére is.

Élénk színéért, aromájáért és egészségre gyakorolt hatásaiért az antioxidáns hatású kurkumin felelős, mely emellett több antioxidáns enzim aktiválásával is fokozza a szervezet oxidatív stressz elleni védekezését.

Antibakteriális hatásának köszönhetően a pattanások, aknék kezelésére is alkalmas. Tisztítja a pórusokat, csökkenti a bőr gyulladását és az egyéb irritációkat, és támogatja a bőr kollagéntermelését.

ZÖLD TEA

Egyszerű, de igazán sokoldalú szuperélelmiszer a Magyarországon is egyre népszerűbb zöld tea. Sokan ismerik a vércukorszintet egyensúlyban tartó hatását, segít a vérnyomás egészséges szinten tartásában.

Jól ismert a zöld tea vizelethajtó hatása. Serkenti az anyagcserét, így hatékonyan támogatja a zsíranyagcserét, természetesen csak a megfelelő táplálkozás és testmozgás mellett. Bőrszépítő hatásáért is sokan kedvelik.

Akik kávé helyett fogyasztják, tudják, hogy jó hatással van a szellemi teljesítőképességre, a megfigyelőés koncentrálóképességre, élénken, frissen tart, ugyanakkor kevesebb koffeint tartalmaz, mint a kávé.

A zöld teában nagy mennyiségben található immunrendszer támogató C- és D-vitamin és más ásványi anyagok, nyomelemek.

Fontos kiemelni antibakteriális hatását és magas fluoridtartalmát – utóbbinak köszönhetően alkalmas a fogzománc védelmére is.

SPENÓT

Nincs menza spenót nélkül! Gyerekkorunk mumus eledele, pedig – ahogy ezt már nagyszüleink is tudták – értékes tápanyagokban gazdag. A spenót telis-tele van A-vitaminnal, mely védi a bőrszövetet. Ha rendszeresen fogyasztjuk, búcsút mondhatunk a a tág pórusoknak, az aknénak és a korai ráncosodásnak.

A spenót magas folsavtartalmának köszönhetően hozzájárul a szív- és érrendszer megfelelő működéséhez is. Igazi vitamin- és ásványianyag-bomba: nemcsak A-, B-, C-, E- s K- vitaminokban gazdag, hanem található benne mangán, fehérje, kálium, cink, szelén, réz, omega-3 zsírsavak és foszfor is.

A spenótban található kálium segíthet az az egészséges vérnyomás megőrzésében. Nagyszerű kalciumforrás is (lásd Popeye), hozzájárul a csontok egészségének megőrzéséhez.

A spenót vastartalma is jelentős: a vas pedig nélkülözhetetlen a vérképzésben és az oxigénszállításban, élesíti a memóriát, felélénkíti az agyműködést. A spenót rendkívül fontos rostforrás is, kiváló tisztító és méregtelenítő hatású élelmiszer.

ÁFONYA

Kevés gyümölcs van, ami annyira egészséges lenne, mint az áfonya. Felsorolni is nehéz, mi mindenre jó, lássuk a legfontosabb pozitív hatásait:

Az áfonya antioxidánsokban gazdag, így erősíti az immunrendszert és segít a fertőzések legyőzésében. Napi fogyasztásával távol tarthatjuk a klasszikus megfázást, a szezonális náthát. Kiváló gyulladáscsökkentő!

„Titkos” összetevői az antioxidáns hatású flavonoidok. Az áfonya a hajszálereket is karban tartja, ezért hasznos lehet a cukorbetegek számára, ráadásul segít kontrollálni a vércukorszintet. Az áfonya glikémiás indexe alacsony, hosszú időn át optimális energiaszintet és teltségérzetet ad. Magas rosttartalma segíti az emésztést.

Ez a finom gyümölcs zsírban és kalóriában rendkívül szegény, ám rostban gazdag, ezért teltségérzetet biztosít. Mangántartalmának köszönhetően támogatja a fehérje-, a szénhidrát- és a zsíranyagcserét. Az A-, C-, E-vitaminokban gazdag áfonya az idegrendszer és az agy működésére is pozitív hatással van.

Az áfonya segít az egészséges látás megőrzésében is, hiszen az A-vitamin mellett luteint is tartalmaz.

ACAI

Egy dél-amerikai növény, az acai pálma gyümölcse, melynek héja és húsa is gazdag vitaminokban.

Fogyizók, figyelem! Az acai természetes úton csökkenti az éhségérzetet, gyorsítja az anyagcserét, közben pedig mikrotápanyagokkal látja el a szervezetet, ezáltal növeli az energiaszintet. Az acai rosttartalma és telítetlen zsírsavjai támogatják az emésztőrendszer egészséges működését. Az acai koleszterinszint-csökkentő hatása is ismert!

Az esőerdők gyümölcsében található vegyületek hozzájárulnak a szív- és keringési problémák enyhítéséhez.

A bogyó antioxidánsokban is gazdag, vagyis segít megvédeni sejtjeinket az oxidatív stressztől, kiváló immunerősítő!

Az acai omegazsírsav-tartalmának köszönhetően segíthet az idegrendszer egészséges működésének fenntartásában is.

Próbáld ki!
Nagyban jobban megéri! Válaszd a nagyobb kiszerelést és takaríts meg akár 2000 Ft-ot!
A klubtagok jobban járnak! Regisztrálj Te is és elengedjük a kiszállítás díját!